Στην εφαρμογή της πλέον σύγχρονης τεχνολογίας για την παρακολούθηση του στόλου της, με στόχο πάντα την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, προχώρησε η ΔΕΣ «ΡΟΔΑ», εν μέσω αυτής της πλέον δύσκολης περιόδου και ίσως της πιο αβέβαιης σεζόν που έχουμε ζήσει!

Όπως έγινε γνωστό, λοιπόν, σε λίγες ημέρες αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το νέο “control room” (σ.σ. «Κέντρο Ελέγχου») της Επιχείρησης, με το οποίο θα ελέγχεται απόλυτα ο στόλος της.

Όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτησή του ο Πρόεδρος της «ΡΟΔΑ», κ. Δημήτρης Τσίκκης, «νέες εγκαταστάσεις με τεχνολογία αιχμής θα αποτελέσουν την καρδιά της Επιχείρησης. Στόχος μας είναι η αναβάθμιση των υπηρεσιών προς τον πολίτη και επισκέπτη του νησιού μας».

Τώρα, τι σημαίνει αυτό: Με έναν συνδυασμό ενεργειών, μέσω ενός δικτύου ασύρματου Ίντερνετ, το Κέντρο θα μπορεί να ελέγχει, ανά πάσα στιγμή, που βρίσκεται κάθε ένα από τα λεωφορεία της «ΡΟΔΑ», σε πόση ώρα θα βρίσκεται στην επόμενη στάση, αν υπάρχει κυκλοφοριακό πρόβλημα στο δρόμο που κινείται αλλά και να προσδιορίζει πού οφείλεται αυτό.

Μάλιστα, το θέμα του πότε θα φθάσει ένα λεωφορείο στη στάση, φαίνεται ότι είναι από τα πρώτα που απασχολούν το επιβατικό κοινό μιας και η «ΡΟΔΑ» δέχεται αρκετά τηλεφωνήματα γι’ αυτό κατά τη διάρκεια της ημέρας.

 Με το νέο σύστημα, λοιπόν, ο χειριστής θα έχει τη δυνατότητα να βλέπει σε πραγματικό χρόνο, πάνω στο χάρτη, πού βρίσκεται το κάθε λεωφορείο και αν αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα.

Ακόμη, η λειτουργία του Κέντρου βρίσκεται σε συνάρτηση και με την εφαρμογή του «έξυπνου» εισιτηρίου, το οποίο θα μοιάζει με μία πιστωτική κάρτα και, με αυτό, ο χειριστής ανά πάσα στιγμή θα γνωρίζει πόσοι επιβάτες έχουν μπει στο κάθε λεωφορείο, πόσοι έχουν ακυρώσει το εισιτήριό τους, δηλαδή το capacity του λεωφορείου κτλ.

Επίσης, από το “control room” θα βλέπουν με πόσα χιλιόμετρα πηγαίνει ένα λεωφορείο και στις περιπτώσεις που υπερβαίνει το όριο ταχύτητας, το σύστημα αυτόματα θα κάνει κλήσεις στον οδηγό και θα τον ειδοποιεί να ελαττώσει ταχύτητα.

To “control room” θα στελεχώνεται από τρεις μόνιμους υπαλλήλους της από το Γραφείο Κίνησης της Επιχείρησης. Σημειώνεται ότι πρόκειται για ένα σύστημα τελευταίας τεχνολογίας και η «ΡΟΔΑ» είναι η πρώτη Δημοτική Επιχείρηση Συγκοινωνιών που το έχει εγκαταστήσει στη χώρα.

Το σύστημα αυτό, βέβαια, αναμένεται να βοηθήσει και στις βλάβες οι οποίες, μετά την προμήθεια των τεσσάρων λεωφορείων, τα οποία είναι ανακατασκευασμένα και βρίσκονται σε άριστη κατάσταση, έχουν μειωθεί πλέον κατά 40%. Η προμήθειά τους υπενθυμίζεται ότι έγινε με ιδίους πόρους της Επιχείρησης, η οποία μάλιστα είχε προγραμματίσει και την προμήθεια άλλων πέντε, σχέδια ωστόσο που τέθηκαν σε αναστολή λόγω της πανδημίας.

Η Διοίκηση της Επιχείρησης, και δη ο Πρόεδρός της, δεν έκρυψαν ποτέ, όλο αυτό το διάστημα, ότι τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας και κυρίως το lockdown, με αποκορύφωμα βέβαια την πολύ μικρή σεζόν, έχουν ως αποτέλεσμα να δεχθεί ένα ισχυρότατο πλήγμα στα οικονομικά της η Επιχείρηση, σε σημείο πια επιβίωσης.

Για τον λόγο αυτό, μάλιστα, το δημοτικό συμβούλιο, με βούληση βέβαια του ίδιου του Δημάρχου κ. Αντώνη Καμπουράκη, ενέκρινε τη χρηματοδότηση της «ΡΟΔΑ» με το ποσό των 650 χιλιάδων ευρώ ώστε να καλύψει τα λειτουργικά της έξοδα μέχρι την εκκίνηση της σεζόν.

Όπως επισημαίνει ο κ. Τσίκκης, για ακόμα μία φορά, η «ΡΟΔΑ» είναι μία κοινωφελής Επιχείρηση που τα έσοδά της προέρχονται μόνο από το αντίτιμο και φυσικά όταν δεν υπάρχει…επιβατικό κοινό δεν έχει και έσοδα, οπότε η χρηματοδότηση αυτή είναι «φιλί ζωής» για να περάσει η Επιχείρηση αυτή τη δύσκολη και πρωτόγνωρη περίοδο.

Πάντως, ο Πρόεδρος διαβεβαιώνει ότι θα γίνει μείωση του εισιτηρίου στα λεωφορεία της «ΡΟΔΑ», στο πλαίσιο των εξαγγελιών της Κεντρικής Διοίκησης.

Σημειώνεται, τέλος, ότι, αυτή τη στιγμή, την Επιχείρηση στελεχώνουν 17 οδηγοί με σύμβαση αορίστου χρόνου και άλλοι 10 ορισμένου χρόνου, από τις προσλήψεις που έγιναν τελευταία, ενώ εάν βρισκόμασταν σε μία «κανονική» περίοδο, η «ΡΟΔΑ» τέτοια εποχή θα χρειαζόταν τριάντα επιπλέον οδηγούς, κάτι βέβαια που τώρα δεν έχει νόημα.